Waar loop jij tegen aan? Wat vind je moeilijk?

15 Reacties

  1. Op mijn werk zijn deze week 3 mensen jarig. En taart natuurlijk. Maar elke keer als ik langs dat stuk gebak loop ga ik met mezelf in discussie en uiteindelijk geef ik toch toe aan die stem. Na de tijd heb ik spijt dat ik een stuk genomen heb.

    Antwoord
    • Het is lastig om voldoende calorieën en dergelijke binnen te krijgen.

      Antwoord
  2. Ik slaap slecht de laatste jaren. Meer dan 6 uurtjes is schaars. Dat houdt me heel erg tegen denk ik!

    Antwoord
    • 6 uur is ook niet veel man.
      regelmaat heeft mij geholpen, echt even 3 weken iedere dag (ook het weekend) zelfde tijd naar bed en uit bed.
      daarna is mijn slaappatroon echt beter geworden. Misschien helpt het jou

      Antwoord
    • Dit is zeker iets wat je enorm tegen houdt. Testosteron wordt grotendeels aangemaakt tijdens je slaap.

      Leuk om op in te gaan tijdens de Q&A.

      Antwoord
  3. weinig of geen koolhydraten vind ik zelf niet zo’n goed idee dus dan is het niet praktisch om dat te gaan volhouden
    zelfs over witbrood of witte rijst ivm vezels zijn de meningen van professoren verdeeld
    vezels zouden mineralen vasthouden die dan niet goed opgenomen worden en een licht schurende werking op de darmen hebben waardoor kleine ontstekingen ontstaan
    ze zijn wel goed voor een goede doorstroming in de darmen
    wit en bruinbrood zijn echter beide koolhydraten

    Antwoord
    • Hey Joop,

      Goed dat je dit zegt. Belangrijk is: ik heb nergens gezegd: weinig koolhydraten. Wat ik zeg is: minder graanproducten (vooral tarwe). In dezelfde video heb ik ook gezegd, ik ben geen voorstander van koolhydraatarm eten.

      Echter tegenwoordig ziet het eetpatroon van de gemiddelde Nederlander er alsvolgt uit: ontbijt: brood met .., middageten: brood met .., avond: pasta/rijst met ..

      En daar gaat iets fout.

      Ik kan hier in de video op 19 december wel wat dieper op in gaan als daar behoefte aan is.

      Antwoord
  4. Heb je geprobeerd die binaural beats te doen voordat je gaat slapen?

    Antwoord
  5. Waar ik tegenaan loop is dat ik met de training echt het gevoel heb dat ik te weinig doe. Ik wil dan meer doen en soms doe ik dat ook. Verder snap ik helemaal dat op het werk met gebak enzo. Ik doe gewoon voor 12 uur niks en als ik toch een keer een gebakje pak pas ik daar de rest van de dag (tot 20 uur) op aan. Wat voor mij ook goed werkt is voor werk even 20 minuten wandelen om rustig de dag te beginnen.

    Antwoord
    • Die 20 minuten voor werk is perfect, dat werkt voor mij persoonlijk ook heel goed. Klinkt zo simpel, maar zo’n groot resultaat!

      Antwoord
  6. Waar ik tegenaan loop is dat ik net 1 december met een nieuwe baan ben begonnen. Fysiek zwaar. Hele dagen buiten. Netjes hele dag salade eten en y yoghurt, kom ik thuis wil ik ff los.ff en paar tosti’s…

    Antwoord
  7. Minder suiker blijft ook voor mij lastig. verder heb ik alle video’s nog eens een tweede keer bekeken en dat helpt mij om alle tips weer wat strakker op te volgen. Cholesterol remmers wil/kan ik niet zomaar opgeven maar wil ik eerst met m’n arts bespreken. Verder gaat het best goed

    Antwoord
    • Lekker bezig Alex!

      Waarom is suiker lastig? Is het omdat je sugar cravings hebt, of omdat je niet weet waardoor je het moet vervangen?

      Sugar cravings zijn vaak goed te verklaren door een dopamine tekort.

      Antwoord
  8. Ik merk dat mijn eet en leefpatroon al redelijk passen binnen de opvattingen van dit programma.
    Echter is het voor mij soms moeilijk qua tijd om de tweede keer kracht erbij te pakken.

    Wel wat kleine aanpassingen gedaan op basis van de dingen die ik eet.
    Zoals van gebrande noten, naar een rauwe mix. Wat vaker broccoli of bloemkool op het programma.

    Merk dat ik nog moeite heb om het biertje te laten staan. nu wel een fles whiskey gekocht als vervanging.
    Kijken of dit gaat helpen.

    Slapen gaat wel beter, omdat ik door de dag heen wat meer rust punten pak.

    Antwoord
    • Beter slapen is één van de belangrijkste dingen voor Testosteron aanmaak. Dus hou die vast!

      Antwoord

Een reactie versturen

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *