Selecteer een pagina

Als mensen zien waar jij vandaan komt, willen ze je volgen naar waar je nu bent.

Stel dat je 25 kilo te zwaar bent en iemand wil je gaan helpen om 25 kilo af te vallen.

En je gaat naar een sportschool toe en daar gaat een vrouw jou helpen om 25 kilo kwijt te raken.

Deze vrouw ziet er super strak uit en jij denkt waarschijnlijk dat ze er altijd al zo uit heeft gezien.

Maar als deze vrouw een foto van haarzelf laat zien waarop je ziet dat zij 3 jaar geleden ook 20 kilo te zwaar was.

Heb jij dan meer vertrouwen in de hulp van de vrouw die die foto heeft laten zien?

Persoonlijk zou ik dat in ieder geval wel hebben.

Want bij iemand die er altijd al zo uit heeft gezien denk je: die heeft makkelijk praten.

Maar bij iemand die dit zelf ook meegemaakt heeft weet je dat ze dit zelf ook meegemaakt heeft.

Het is dus veel sterker om te laten zien waar je vandaan komt.

Dat kan op verschillende manieren, dat hoeft natuurlijk niet persé te betekenen dat jij precies hetzelfde probleem als je klanten hebt gehad.

En daarvoor hoef je natuurlijk niet een sportschool te hebben.

Dat kan ook bij jouw bedrijf.

Stel dat jij bijvoorbeeld een autorijschool hebt, dan is er vast een reden waarom jij deze autorijschool bent begonnen.

Misschien heb je vroeger wel heel veel moeite gehad om zelf je autorijbewijs te halen en is dat de reden dat je een autorijschool bent begonnen.

En misschien had je daardoor juist wel een idee hoe je mensen beter kon helpen om hun rijbewijs te halen.

Misschien heb je wel een installatiebedrijf en had je ooit moeite om een goed bedrijf te vinden voor onderhoud aan je cv installatie.

En heb je daarna besloten dat jij dit beter kan en dat je andere mensen hiermee wilt gaan helpen.

Dus in mijn beleving is het belangrijk om jezelf de vraag te stellen waarom jij bent gaan doen wat je doet?

En op welk moment jij hetzelfde probleem had als je klant.

Als je dit duidelijk aan je potentiële klanten laat zien, dan is de kans groot dat je hun mag helpen.

Ik ben zelf ook niet voor niks gaan doen wat ik nu doe.

Ik heb toen ik net ondernemer was een tijd gehad dat ik meer dan 80 uur per week werkte, enorm veel stress had en voor een groot deel met dingen bezig was waar ik achteraf gezien weinig plezier in had.

Toen ik dit heb veranderd zag ik ook in dat ik het geweldig zou vinden om andere mensen te helpen om hetzelfde te bereiken.

Want er zijn heel veel ondernemers die hetzelfde meemaken als dat ik meegemaakt heb.

Welk probleem hebben jouw klanten?

Heb jij dit probleem ook gehad?

Ondernemersfase oud

In welke ondernemersfase ben jij?